donderdag 8 juli 2010

Ik ben Nike

Mijn naam is Nike.

Van de Oekraïne meegenomen door mijn bazin.
Zij is een Oekraïnse bruid.

Maar gezien manlief allergische werd van me,
heb ik het veld moeten ruime.
In mijn voordeel overigens
maar dat ga ik jullie de komende tijd allemaal rustig vertellen.


Nu moet ik inburgeren in een kattefamilie van nog voorlopig twee kortharig versies van mij.
De oudste hier is een lilac kleurige Britse korthaar, zij heet Minoe of ook wel Lady Laika. Een echte fokpoes die als vierde handse poes hier voorgoed mag blijven.
De andere is een Haagse Felix type, Poek genaamd.
Jullie zullen ze nog allemaal eens voor bij zien komen.

Gezien mijn heer des huizes steeds meer allergisch werd, heb ik mijn biezen moeten pakken. Via stichting Kat in Nood ben ik via één van hun vrijwilligers bij Kees en Annemarie terecht gekomen. Hier mag ik blijven tot.. ..... Tja, .

Overigens moet ik daarvoor Poek bedanken want hij blijkt een kopie te zijn van Poekeversie die deze vrijwilligster heeft. Daardoor hebben zij, Kees en Annemarie elkaar leren kennen.

De eerste dagen was het echt wennen. Maar toen was er ook nog een andere klein pluizige bolletje zoals ik. Zij was de Shaded silver pers Zowie. Zij was al meer dan ca 16,5 jaar oud dat was aan haar vacht te zien. Maar die zondagavond na mijn komst liep ze zo slecht. Daarnaast at ze steeds minder en het grote gewichtsverlies, hebben Kees en annemarie met heel veel pijn in hun hart doen besluiten Zowie de volgende morgen in laten slapen.

Zowie heeft maar anderhalf jaar bij hun mogen wonen. Annemarie had haar uit het asiel gered omdat ze het ras kende en daar ook eigenlijk naar terug verlangde nadat haar Doetje een Chinchilla pers ( lichter versie van de shaded silver pers) dat voorjaar van ouderdom was overleden.

Haar zwak voor Perzen is nu mijn redding zullen we maar zeggen.
Nike






Geen opmerkingen: