maandag 14 april 2014

Nike de bruikleen kater



Is artikel geschreven voor schrijfwedstijd voor het tijdschrift: Over dieren .

Wat hadden mijn vriend en ik gemeen, beide vier katten, hij vier Brits kortharige en ik had twee kortharige en twee langharige. Langzaam verloren we ze door ouderdom, dan wel door een virus, en kanker. Ze werden vervang door katten die een ander thuis zochten via het internet, asiels, advertentie bij de dierenwinkel en arts. Allemaal kregen ze een plaatsje in onze hart, hadden en hebben ze hun eigen verhaal en waren er tranen als we ze moesten laten inslapen.

Vaak kwamen we met de kat op de arm bij de dierenarts. Wat in de wachtkamer alleen maar verbaasde gezichten gaf.

Zo ook onze grootste inbruikleen[1] klassieke Perzische kater Nike. Tien chihuahua past in hem. Hij werd de kneiter van Leiden, maar onze kleine baviaan. Met zijn verhuizing uit de Oekraïne had hij een vreselijke vlucht gehad, daarom krijste hij zomers de hele weg naar Frankrijk en terug.
Maar moest het veld ruimen omdat de heer des Huizens allergisch van hem werd. Wij waren zijn laatste redmiddel anders zou hij worden ingeslapen. Half verdoofd werd Nike naar ons weggebracht.

De eerste keer dat wij met hem naar de dierenarts moesten, besloot ik hem op de arm mee te nemen. Groot risico, maar toch, het was aandoenlijk toen we van de wachtkamer naar de dierenarts liepen en Nike zijn poten om de hals van mijn vriend legde en iedereen over de schouder van mijn vriend aan keek. Zijn bazin voor vakantie in Oekraïne viel flauw met dat sms bericht.

We reisde nog vaak met hem. Liefst wilde Nike in een van de oldtimers een ritje maken. Kleine aandoenlijke piepjes gaf hij als commentaar op wat hij buiten allemaal zag..
Om zijn bazin toch op de hoogte te houden kwam er zelfs een eigen blog 

    





[1]  De bruikleen kater, hij bleef van de eigenaresse. Reden dat hij niet meer terug ging is een ander verhaal!




2 opmerkingen:

  1. Mijn naam is mevrouw Julie Hopkins, ik ben hier om te getuigen van een bedrijf die me geholpen met een lening van $ 80.000 en ik wil het aan te kondigen aan de wereld omdat ik nooit geloofd dat er nog steeds bedrijven zoals die op het internet die nog zeer legitiem. Ik ben een weduwe die hoop had verloren in het leven, maar met de hulp van dit bedrijf, ik betaalde mijn rekeningen en begon mijn eigen bedrijf, als u een lening hulp nodig, ik ben gelukkig en rijk weer en ik ben God te danken dat een dergelijke lening bedrijven, zoals deze nog bestaan ​​op deze oplichting over de plaatsen, neem dan raad ik iedereen die er die behoefte hebben aan lening aan te gaan voor {asofinance00@gmail.com} ze zullen nooit falen, zal je leven veranderen als de mijne deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn naam is mevrouw Julie Hopkins, ik ben hier om te getuigen van een bedrijf die me geholpen met een lening van $ 80.000 en ik wil het aan te kondigen aan de wereld omdat ik nooit geloofd dat er nog steeds bedrijven zoals die op het internet die nog zeer legitiem. Ik ben een weduwe die hoop had verloren in het leven, maar met de hulp van dit bedrijf, ik betaalde mijn rekeningen en begon mijn eigen bedrijf, als u een lening hulp nodig, ik ben gelukkig en rijk weer en ik ben God te danken dat een dergelijke lening bedrijven, zoals deze nog bestaan ​​op deze oplichting over de plaatsen, neem dan raad ik iedereen die er die behoefte hebben aan lening aan te gaan voor {asofinance00@gmail.com} ze zullen nooit falen, zal je leven veranderen als de mijne deed.

    BeantwoordenVerwijderen